Listing 1 - 10 of 316 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De Leidraad huisartsgeneeskunde is voor de co–assistent die de basisopleiding bijna heeft afgerond en kan tevens dienen als een eerste kennismaking met het huisartsenvak. Het boek is met zorg samengesteld door een huisarts die net zijn opleiding heeft afgerond en twee huisartsen die betrokken zijn bij de basisopleiding geneeskunde en het co–schap huisartsgeneeskunde. Zij hebben moeite gedaan de vele aspecten die het vak huisartsgeneeskunde, en dus ook het co–schap, met zich meebrengt te vatten in een handzaam en leesbaar boekje.
Didactics of medicine --- geneeskunde --- verpleegkundige opleiding --- huisartsen
Choose an application
Didactics of medicine --- Nursing --- didactiek --- verpleegkunde --- simulaties
Choose an application
Didactics of medicine --- Nursing --- didactiek --- verpleegkunde --- simulaties
Choose an application
In het boek 'Inleiding in de verpleegkunde' wordt een eerste oriëntatie gegeven op het beroep van verpleegkundige en het werken in een zorginstelling. Het boek is bestemd voor kwalificatieniveau 5. In twaalf hoofdstukken krijgt de aankomend verpleegkundige een brede kijk op het beroep van verpleegkundige en de organisatie van de zorg
Didactics of medicine --- Nursing --- verpleegkundig beroep --- verpleegkunde
Choose an application
Waarnemen wordt gezien als een leerzame fase tussen studie en een eigen praktijk, maar er komt heel veel bij kijken. In het boek worden puntgewijs alle relevante onderwerpen behandeld die bij waarnemen komen kijken en lees je de ervaringen van startende waarnemens. De inhoud is ontwikkeld voor en door waarnemend huisartsen bij de LHV.
Didactics of medicine --- medische opleidingen --- stages --- Netherlands
Choose an application
Hoe is in de loop van de tijd gereageerd op bedreigingen van de volksgezondheid? Waar, hoe en door wie werd de daartoe benodigde kennis verworven? Hoe werd die kennis in de praktijk gebracht? Bij wie ligt eigenlijk de verantwoordelijkheid voor de gezondheidszorg? Wat kunnen we leren van het verleden? Het Leerboek medische geschiedenis biedt studenten geneeskunde en gezondheidswetenschappen een overzicht van zowel de wetenschappelijke als de maatschappelijke ontwikkelingen van de geneeskunde en de doorwerking daarvan in de moderne gezondheidszorg. Daarbij is niet alleen aandacht voor de vooruitgang in de geneeskunde, maar ook voor de paradoxen in het stelsel. Steeds vaker dwingen wetenschappelijke doorbraken de geneeskunde na te denken over haar opdracht, grenzen en beperkingen. De thematische opbouw van het leerboek past bij de moderne visie op de medische geschiedenis. In vier delen ('Ziekte', 'Kennis', 'Dokter en patièent' en 'Maatschappij en gezondheidszorg') biedt het een kader voor reflectie op de huidige medische praktijk. Per hoofdstuk zijn competenties, leerdoelen en leervragen geformuleerd. Het boek sluit daarmee naadloos aan bij het competentiegerichte onderwijs en het Raamplan Artsopleiding. De redactie heeft nationale en internationale auteurs geselecteerd die als onderzoeker en docent van de betreffende thema's hun sporen hebben verdiend.
Choose an application
The Feldenkrais Method: Teaching By Handling is a presentation of the system of Functional Integration® devised by the Israeli scientist Dr. Moshe Feldenkrais. The Feldenkrais system is a way of handling the body by communicating specific sensations to the central nervous system in order to improve the functions of the motor-system. Functional Integration is unique in that it evokes changes in the human brain at a level heretofore thought unachievable by any known educational technique: muscular tonicity - even spasticity - is actually modified, the range of movement is enhanced, movement becomes more coordinated, and the overall efficiency and comfort of muscular functioning is increased.
Didactics of medicine --- Physiotherapy. Alternative treatments --- kinesitherapie
Choose an application
This book describes the theoretical basis for the acquisition; development and refining of professional medical skills from entry level into professional training to those developing specialist expertise. Chapters review the presently available literature on educational theory, the cognitive processes underpinning memory and learning, skill acquisition, competence and assessment and reflection. A synthesis is also presented on why a particular theoretical foundation model of professional skill acquisition should be adopted based on the current understanding of traditional educational theory, theories of cognitive development and neurophysiology. How Doctors Think and Learn details the theoretical basis for acquiring and developing professional medical skills and is an essential resource for all those who deliver medical education, training and professional development.
Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- geneeskunde
Listing 1 - 10 of 316 | << page >> |
Sort by
|